• Omdat we de komende weken ’s avonds niet gezamenlijk op de baan kunnen trainen, onderstaand het trainingsprogramma zodat jullie zelf aan de slag kunnen.

    Training week 48:
    Interval extensief: 4 of 5 x 1000 meter, daarna 3 of 4 x 800 meter.
    Pauze 200 meter, seriepauze 400 meter, de helft wandelen, tweede deel dribbelen.
    Probeer je hierbij te concentreren op de arminzet: armen langs je lichaam met een hoek van 90 graden.

    Training week 49:
    Duurloop met wisselend tempo: D1-D2-D3-Wandelen, 7 series van 2-3-2-1 minuut.
    D1 tempo is je basistempo, D2 en D3 telkens iets sneller.
    Speel hierbij met je zwaartekracht: ga eens bewust iets meer voorover lopen.
    De training zul je als “niet zwaar” ervaren.

    Training week 50:
    Interval extensief: 3 of 4 series van 200-400-600-400-200 meter.
    Pauze 200 meter, seriepauze 400 meter, de helft wandelen, tweede deel dribbelen.
    Speel hierbij met het tempo: hoe korter de afstand, hoe hoger het tempo.
    Probeer hierbij je voeten zoveel mogelijk te ontspannen.
    De training zal zwaar aanvoelen.

    Vragen? Stuur even een persoonlijk bericht naar jouw trainer.

    Loop ze!

    Groeten, Fons van Sark en Arjan Lammers