Krachttraining bij AVH(16+)

Naast de trainingen voor de atletiekonderdelen is er op de maandagavond een specifieke krachttraining voor atleten vanaf 16 jaar. Deze training is om op verantwoorde wijze kracht op te bouwen ter ondersteuning van de trainingen voor de onderdelen.
De trainingsschema's worden verzorgd door Ben van Sark. Door op tijd de schema's bij te stellen en door intensief overleg met de groep wordt zoveel mogelijk zorg gedragen voor een goede opbouw tijdens de verschillende seizoenen. Daarnaast zijn de trainingen zeer gevarieerd. Van ouderwetse piramidevormen tot Tabata.
Niet alleen kracht is belangrijk: ook de techniek van de krachttraining. Met een goede techniek worden blessures voorkomen.
De trainingsgroep op maandag is zeer gemotiveerd. Er wordt hard getraind, iedereen steunt elkaar en moedigt elkaar aan. Het niveau is de laatste jaren mede door de volwassenheid en het meedenken van de 'oudere' jeugdleden sterk gegroeid.