Loopsport

De Atletiek Vereniging Haaksbergen beschikt over een flink aantal ervaren en gediplomeerde trainers. Samen hebben zij een uitgebalanceerd trainingsaanbod uitgewerkt waarbij voor ieder type loper een geschikte training wordt aangeboden. Binnen de trainersgroep kan geput worden uit de nodige sport-medische kennis en ervaring waardoor ook met beperkingen verantwoord wordt omgegaan en goede adviezen gegeven kunnen worden.

Ons loopaanbod

Liefhebbers van de lange afstand hebben een veelheid aan mogelijkheden. De AVH heeft groepen die zich voorbereiden op prestatielopen, maar ook wedstrijdlopen zoals crossen, veldlopen, halve en hele marathonlopen.
Geen interesse in wedstrijden? Geen probleem, AVH heeft ook trainingen voor sporters die samen met anderen recreatief willen lopen.

Indeling loopgroepen

De trainingen voor de loopgroepen zijn ingedeeld in vier type trainingen waarbij het gemiddelde tempo dat u verantwoord kunt volhouden uitgangspunt is. Bij de looptrainingen is leeftijd dus niet van belang, bij deelname aan wedstrijden worden de prestaties wel per leeftijdscategorie geordend. We kennen de onderstaande indeling voor de loopgroepen.

Groep Basistempo Trainers
1 11 km/u Bert, Fons, Huub, Martijn, Arjan S, Arjan L, Henny
2 10 km/u Annemiek, Bert, Fons, Hans, Herman, Martijn, Huub, Arjan S, Arjan L, Henny
3 9 km/u Annemiek, Hans, Herman, Karin, Linda, Arjan S, Sandra
4 8 km/u Annemiek, Herman, Linda, Hans, Karin, Sandra

Trainingsoverzicht doordeweeks

Bekijk het doordeweekse trainingsrooster in de tabel hieronder.

Dag Tijd Groep Locatie Type training Trainer
Dinsdag 19:00-21:30 1 Sporthal de Els Wegtraining Martijn
19:30-20:30 1, 2, 3 & 4 Atletiekbaan Baantraining Linda, Karin & Hans
Woensdag 09:30-10:30 1, 2, 3 & 4 Atletiekbaan Bostraining Ester, Nancy, Wil & Carina
19:00-20:15 1 & 2 Atletiekbaan Baantraining Arjan
19:00-20:00 3 & 4 Atletiekbaan Baantraining Annemiek, Sandra & Inge
Donderdag 19:00-20:30 1 Atletiekbaan Baantraining Johan
Zondag 09:00-10:30 1, 2, 3 & 4 Atletiekbaan Bostraining

Gedurende de vakantieperiode gaan alle trainingen door. Het kan wel voorkomen dat groeopen worden samengevoegd.

Het trainingsrooster voor de zondag morgen training is hieronder te downloaden en te zien.

Trainingsoverzicht zondagmorgen november 2023 t/m april 2024

Klik op de afbeelding hieronder om het trainingsrooster van de zondag morgen training te downloaden.