Loopgroepen bij AVH

De Atletiek Vereniging Haaksbergen beschikt over een flink aantal ervaren en gediplomeerde trainers. Samen hebben zij een uitgebalanceerd trainingsaanbod uitgewerkt waarbij voor ieder type loper een geschikte training wordt aangeboden. Binnen de trainersgroep kan geput worden uit de nodige sport-medische kennis en ervaring waardoor ook met beperkingen verantwoord wordt omgegaan en goede adviezen gegeven kunnen worden.

Veiligheid

De veiligheid van de lopers is van groot belang. De trainer geeft aanwijzingen hoe om te gaan met andere verkeersdeelnemers om onnodige risico’s te vermijden. Ook zijn de trainingen verantwoord qua opbouw om blessures als gevolg van lopen te voorkomen. Voor ernstige calamiteiten beschikt de vereniging over een AED en zijn vele trainers en leden geschoold in reanimatie en het gebruik van de AED.

Blessures

Bij (beginnende) blessures kan de trainer goed advies geven hoe hiermee om te gaan. Er zijn afspraken gemaakt met 'FYSIK, professionals in beweging' om geblesseerde lopers versneld te laten beoordelen door de fysiotherapeut.