Visie

AV-Haaksbergen wil een sportvereniging zijn, die zich in Haaksbergen en omgeving profileert als een open en gezellige vereniging met veel activiteiten. Als één van de sportverenigingen in Haaksbergen biedt AVH de inwoners van Haaksbergen en omgeving de mogelijkheid om atletieksport te beoefenen. In al haar facetten! De prestaties komen voort uit het plezier in de sport. De leden van onze vereniging zijn het uitgangspunt van al ons handelen waarbij alle activiteiten plaatsvinden in een sociaal wenselijke context.

Voor de komende jaren willen wij ons vooral richten op atletiek als breedtesport. Wij willen ons verder ontwikkelen tot een actieve atletiekvereniging met 400 leden, die zich thuis voelen op onze accommodatie. We willen het huidige sportaanbod gaan uitbreiden om zo meer doelgroepen te kunnen bedienen. Hierbij wordt onder andere gedacht aan sport voor mensen met een beperking ( bijvoorbeeld RaceRunning) en het combineren  van de loopsport met kracht- en stabiliteitsoefeningen. Wij willen bekend staan als een open en actieve vereniging met veel activiteiten op sportgebied, maar ook door samenwerking op sociaal en maatschappelijk gebied.

Atletiek als breedtesport

Hierbij wordt de nadruk gelegd op plezier, ontspanning, gezondheid, fitheid, contacten en sociale vaardigheden.

• Alle groepen staan onder leiding van gekwalificeerde trainers, die de individuele atleten helpen de eigen mogelijkheden te herkennen en te ontwikkelen, waarbij de gezondheid en plezier centraal staat;
  • Er wordt gestreefd naar een toename van de gezondheid en fitheid van de leden door een voortdurende ontwikkeling en groei in korte- en lange duurconditie;
  • Er wordt gezorgd voor ontspanning door inspanning. Atletiek is een bijzonder effectieve manier om te ontspannen en algemene fitheid te behouden en te verbeteren;
  • In de benadering naar leden wordt geprobeerd de sociale omgang tussen de verschillende leden te bevorderen. AVH kenmerkt zich door een grote diversiteit aan leden uit alle lagen van de bevolking met respect voor elkaar.

Atletiek als topsport

Hierbij wordt de nadruk gelegd op plezier en ontspanning als basis voor prestaties.

• We hebben de mogelijkheden om talent te herkennen, op te leiden en te doen uitgroeien tot regionale (sub)toppers. Binnen de regio hebben wij contacten om in overleg met andere trainers aangepaste trainingsschema's aan te bieden. Dit doen wij ondere andere in de vorm van clinics, gasttrainers en het Regionaal Training Centrum (vanaf 15 jaar).

SOCIAL MEDIA

Facebook/AV Haaksbergen

Privacy verklaring

Clubgebouw 'n Diek en atletiekbaan:
Scholtenhagenweg 39
7481 VN Haaksbergen